Friday, December 19, 2008

bulent hanim yolumuzu aydinlatiyor :)


18/12/2008, www.savaskarsitlari.org

‘Ben çocuk doğurmuş olsam askere göndermezdim’ dediği için halkı askerlikten soğutmakla yargılanan Bülent Ersoy’a mahkemeden iyi haber geldi!


İSTANBUL - Şarkıcı Bülent Ersoy, bir televizyon programında söylediği sözlerle "halkı askerlikten soğuttuğu" iddiasıyla 9 aydan 2,5 yıla kadar hapis istemiyle yargılandığı davada beraat etti.
Bakırköy 18. Asliye Ceza Mahkemesindeki duruşmaya, tutuksuz sanık Bülent Ersoy katılmadı. Müşteki Hayati Karataş ile taraf avukatları ise duruşmada hazır bulundu.
Duruşmada söz alan Karataş, Ersoy’un tutuklu olarak yargılanmasını ve cezalandırılmasını talep etti.
Esas hakkındaki mütalaasını veren Cumhuriyet Savcısı ise Ersoy’un jüri üyesi olarak bulunduğu bir programda, "Ben çocuk doğurmuş olsaydım askere göndermezdim" dediğini ve bu sözler nedeniyle hakkında "yayın yolu ile halkı askerlikten soğuttuğu" iddiasıyla dava açıldığını anımsattı.
Savcı, Ersoy’un sözlerinin düşünce özgürlüğü kapsamında değerlendirilmesi gerektiğini belirterek, suçun unsurları oluşmadığı gerekçesiyle sanığın beraatını istedi.
Mahkeme de sanığın sözlerinin, "şahsi fikrin kişisel haklar yönünden özgürce açıklanması" niteliğinde olduğuna ve suç kastı taşımadığına karar vererek, Ersoy’un beraatına hükmetti.

ilgili diger yazilar: [1] , [2]

No comments: